Blog

Blogger élet, ahogy látszik és amilyen valójában

blogging

Nagyon sokat gondolkodtam azon, hogy megírjam-e ezt a bejegyzést, és ha igen, meg tudom-e úgy, hogy ne sértsek meg vele senkit. Nem ez a cél, de azért jobbnak látok néhány dolgot tisztázni.

Kezdjük a legelején. Igazából én a videózásban mozgok otthonosan, mégis kell egy címke rám, amivel azonosítani tudnának. Ezért vagyok vlogger. (Bár amit csinálok az egy egész más, picit komplexebb műfaj, de erről máskor…)
Amivel felismerhető vagyok, hogy elsősorban videókat készítek a youtube csatornámra. Nem akarom túlcifrázni olyan nagy szavakkal, hogy “ha van egy jó ötleted, vágj bele” vagy “élj az álmaidnak” és így tovább, a lényeg, hogy ha ezt a hobbit választod, elég keményen fel kell kötnöd a felkötnivalódat, mert a rengetegben – amit a konkurencia jelent – nagyon nehéz kitűnni.

4225060_orig
Pozitív oldal
Repi cuccok: Sok bloggert, ahogy engem is, gyakran meghívnak egy-egy sajtótájékoztatóra. Ez lehet egy új termék bevezetése, vagy egy új applikáció, a lényeg, hogy rajtunk keresztül szeretnék a cégek minél előbb hozzátok eljuttatni a hírt az újdonságokról. Tehát így sok mindent elsőként próbálhatunk ki és tesztelhetünk, mert ugye minden esemény végén egy kis ajándékcsomaggal leszünk gazdagabbak. Ebből tudunk gyakran nektek is sorsolni.
Új arcok, új lehetőségek, új,új,új: A blogger találkozóknak, sajtótájékoztatóknak köszönhetően sok ÚJ dologgal találkozhattam. Például olyan helyekre jutottam be, amiről előtte nem gondoltam volna, hogy sikerül. Megismerhettem új arcokat, embereket, akik ebben a szférában mozogtak. Újdonság volt az is, hogyan is működik egészen pontosan a divatvilágnak az összes szegmense, hogyan áll össze egésszé. A tudás hatalom és én szeretem megismerni az új dolgokat.
Pozitív visszajelzés: Kár tagadni, de nagyban hozzájárul az is ehhez, hogy ezt csináljuk, hogy ti itt vagytok nekünk: követtek minket, elolvassátok a bejegyzéseinket, megnézitek a videóinkat, like-oljátok a képeinket, mind-mind abban erősítenek meg minket, hogy fontos a véleményünk, és szükség van a mi szempontunkra is.

Negatív oldal

Ma már eléggé divatszakmának is számít a bloggerkedés. Nyilván, ha szakmaként tekintünk rá, akkor pénzszerzési lehetőség.
Kevesen tudják, hogy a közhiedelemmel ellentétben Magyarországon nem lehet mondani olyan személyt, aki megélne belőle. Egyrészt, mert itthon a cégek a barterben„hisznek”. Másrészt pici ország vagyunk kis piaccal, kevésbé nagy büdzsével az itteni marketingre, ezért a keretek is korlátozottak. Harmadrészt nincs annyi cég, illetve annyi akár rövid- vagy hosszú távú együttműködés, amiből egy, vagy akár több blogger menedzselni tudja az életét. Persze a látszat, – amit nem szabad elhinni – sugallhatja ezt, de a valóságban van egy kőkemény munkahely, vagy tehetős háttér, vagy egy gazdag szerető.
Félreértés ne essék. Ez nem a többiek ellen szól, csupán tényfeltárást végzek. Hozzáteszem, attól függetlenül, amiket leírtam vannak teljes mértékben korrekt partnerek, akikkel nem kell meghazudtolni saját magunkat és valóban létrejöhetnek gyümölcsöző együttműködések, valós segítség a márka és a blogger számára is.
Ami még negatívum az az, amit mindig is tudni lehetett a divat világáról, hogy ez egy látszat világ, amiben mindenki kicsit felszínes, és sokszor csak az érdekeken alapuló kapcsolatok mozgatják. Nagyon nehéz itt egy magamfajta lánynak lavírozni, akinek minden rögtön látszik az arcán, az is, ha nem tetszik valami, vagy nem tudok vele azonosulni…
De a lényeg, a lényeg!
Amit igazából mondani akarok ezzel, hogy nem feltétlen minden az, aminek látszik. Érdemes néha picit a dolgok mélyére ásni, és nyitott szemmel látni, nem csak nézni a bejegyzéseket. Iszonyatosan szeretem csinálni, de baromi kemény meló!

 

Csóközön,

Berni